de verkiezingen - Reisverslag uit Abuja, Nigeria van Willem & Jeannette Vliet - WaarBenJij.nu de verkiezingen - Reisverslag uit Abuja, Nigeria van Willem & Jeannette Vliet - WaarBenJij.nu

de verkiezingen

Door: Willem en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Willem & Jeannette

05 April 2011 | Nigeria, Abuja

Hallo allemaal!

Het gaat heel goed met ons! We zijn nog een soort aan het nagenieten van het afgelopen bezoek van Frans en Reynanda. Wat was het gezellig en wat was het weer kort! Ze zijn ook in een goede periode gekomen, want nu zitten we in de verkiezingen tijd. Dit bestaat uit 3 zaterdagen en afgelopen zaterdag zou de eerste geweest, maar die is om de een of andere reden niet doorgegaan. Het betekent voor de niet-kiezers dat ze de hele dag, van 8 tot 5, op de compound moeten blijven. Dit in verband met de veiligheid. We zijn dus afgelopen zaterdag voor niets de hele dag thuisgeweest... A.s. zaterdag is nu de 1e ronde, de week daarop de 2e (presidentiële verkiezingen, en tevens de spannendste) en de 26e zal de laatste ronde zijn. Laten we hopen dat alles goed en rustig mag verlopen, want we zijn tenslotte in Afrika en alles kan ineens omslaan...
Door de weeks hebben we weinig last ervan; alleen het verkeer kan soms dramatisch zijn, doordat wegen worden afgesloten als er een gouverneur of de president zijn nodige bezoeken aflegt.
Hanne heeft het minst last van dit alles! Zij is meest van tijd heerlijk thuis, groeit gestaag, eet met smaak en lacht er nog vrolijk op los. Ze kan al aardig lang alleen zitten en is in gevecht met haar eerste tandjes! Ellen meent met een paar dagen naar Nederland te gaan (velen vertrekken naar Nederland voor de paasvakantie) en heeft het plan al klaarliggen om dan gelijk naar Matthijs Scheurwater te rennen en hem "een dikke knuffel" te geven! Gelukkig komen Roelanda en Opa en Oma van der Vliet binnenkort om hen de nodige knuffels en afleiding te geven! Anke is wat verstandiger en rustiger over dit alles! We kunnen merken dat zij écht wat minder kleuter aan het worden is. Maar ze hebben het hier allebei nog steeds prima naar hun zin en vermaken zich opperbest! En Willem en ik trouwens ook. De verveling heeft nog geen kans gehad! De hitte wel! Pfoei, wat kan het 's middags soms vreselijk warm zijn!
Hartelijke groeten aan groep 2b en groep 1 met de juffen! We zijn jullie nog écht niet vergeten hoor!

Liefs,
Willem, Jeannette, Anke, Ellen en Hanne

• 06 April 2011 - 21:04

Wilma:

Leuk om je verhaal te lezen, maar ik mis de foto's erbij om te zien hoe groot Hanna al wordt???
    Fijn dat alles goed gaat.

Groetjes allemaal van de "zuster".

• 16 April 2011 - 15:53

Han:

Dag Anke,

Hoe gaat het? Hier gaat het goed. Er zijn al 3 voortanden uit bij mij. Bij jou?

Liefs van Han

• 03 Mei 2011 - 19:39

Eduard:

Heeey Anke, maar goed dat je niet in de mei/paasvakantie naar Nederland komt, want nu hebben we geen school, dus kan je de 'klas' toch niet zien. Het is leuk in de klas, we leren al veel letters en hebben volgende week een cultuur/kunstproject. Er zitten ook een paar ukkies bij ons van 4 jaar, een paar dagen in de week, maar daar zijn we heel lief voor. We missen je en hopen dat je weer eens terug komt in onze klas. Veel plezier in Nigeria, volgens mij vermaken jullie je wel daar!! Hartelijke groet van Eduard