Leuk en minder leuk - Reisverslag uit Abuja, Nigeria van Willem & Jeannette Vliet - WaarBenJij.nu Leuk en minder leuk - Reisverslag uit Abuja, Nigeria van Willem & Jeannette Vliet - WaarBenJij.nu

Leuk en minder leuk

Door: Willem en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Willem & Jeannette

10 Mei 2011 | Nigeria, Abuja

Hallo allemaal!

Wat is het huis stil! We hebben 2 keer bezoek gehad in de afgelopen periode, en dat is zo ontzettend leuk voor ons allemaal! Eerst Frans en Reynanda; zij en wij hebben enorm genoten van het gekke gebeuren op straat tot het heerlijke eten van Cecilia! Daarna kwamen pa en ma van der Vliet met Roelanda. En die hebben ons verbaasd hoor! Tjonge, ma genoot! En pa genoot ook, maar alleen als hij binnen de 4 muren van de compounds was! Het is voor ons wel heel bijzonder om te zien dat de mensen die hier komen, zo makkelijk meegaan in het ritme van alledag en daarnaast zich helemaal vermaken op de markten hier. We kijken er allemaal erg leuk op terug.
Afgelopen donderdag begon Hanne met spugen en diarree. We zijn 2 keer naar de arts geweest, omdat we bang waren dat ze uit zou drogen. Sinds gisteren knapt ze wat op en wordt ze weer de vrolijke Hanne van eerst...
Nu maar hopen dat de rest van ons gezin het niet krijgt.
2 weken geleden zijn we naar een tehuis geweest voor kinderen met een handicap of een achterstand in Ijebu-Ode. Ze worden gesteund vanuit Bergen op Zoom en hebben een website: www.eruobodo.com
We tellen nu wel een beetje de weken af naar de zomervakantie. Het was best wel een pittige tijd voor ons i.v.m. de verkiezingen, die gelukkig in deze regio rustig zijn verlopen, maar waar we wel onze zorgen over hadden en ook omdat het regenseizoen al is begonnen en we al een paar erg sombere dagen hebben gehad. 24 juni is de laatste schooldag hier. Hopelijk is het dan nog of weer zomer in Nederland, want Anke en Ellen hebben hun plannetjes al klaar om met de klasgenoten van de school in Nederland te gaan spelen... Ze zijn ze nog écht niet vergeten!
Groetjes,
Willem, Jeannette, Anke, Ellen en Hanne

• 13 Mei 2011 - 11:40

Sjef Van Hoof:

Beste Willem, Jeannette, Anke, Ellen en Hanne,

Met belangstelling zag ik jullie weblog vanuit Nigeria. De reden dat ik jullie benader is de volgende. De 10 jarige zoon van een goede collega van mij wil kost wat kost een voetbalshirt van het nationale Nigeriaanse Voetbalelftal. Zijn ouders hebben geprobeerd hem op andere gedachten te brengen maar dat is niet gelukt. Het moet en zal Nigeria zijn. Nu zijn deze shirts in Nederland helaas niet te krijgen (wel Tunesië, Ivoorust, Kameroen) maar geen Nigeria. Ik weet niet of dit soort replica shirts in Nigeria te koop is, maar mocht dat het geval zijn en jullie zouden in de gelegenheid zijn er een te kopen en mee te geven/op te sturen dan zou dat supergaaf zijn voor de jongen. Ik realiseer me dat dit een brutale vraag is. Mochten jullie desondanks toch mee willen werken, dan zal ik de kosten vooraf vergoeden. Ik ben te bereiken via jbwvhoof [at} hotmail.com of via skype: sjef.van.hoof

Vriendelijke groeten,

S. van Hoof, Utrecht

• 20 Juli 2011 - 18:52

Han Van Uffelen:

Lieve Anke, hoe gaat het met jou? Ik bid elke dag of je weer terug komt... Nu lezen we dat jullie weer naar Nederland komen, dát is fijn!! Maar je hebt het ook leuk daar lezen wij. Gelukkig.
    Heel veel liefs van Han en groeten van mijn familie voor jullie allemaal!

• 14 Oktober 2011 - 19:44

Herma:

He fam van der vliet,
    we zijn benieuwd naar foto s van theo. zet de site maar vol. wie weet levert het nog wat op.!!!??hebben jullie ook ''herfst''vakantie? groeten