een rustige maand - Reisverslag uit Abuja, Nigeria van Willem & Jeannette Vliet - WaarBenJij.nu een rustige maand - Reisverslag uit Abuja, Nigeria van Willem & Jeannette Vliet - WaarBenJij.nu

een rustige maand

Door: Willem en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Willem & Jeannette

28 Januari 2011 | Nigeria, Abuja

Hallo!!
We zijn al bijna weer een maand verder en hebben onze draai weer goed gevonden. Het begon gelijk goed, want in de 2e week liet onze auto ons in de steek! Maar dat probleem is verholpen (het heeft heel veel tijd gekost en ook heel veel Naira's) en kunnen we er weer even tegenaan met onze sloep, hopelijk...
Anke en Ellen hebben het goed naar hun zin. Tóch missen ze school in Nederland nog wel. Ik heb geprobeerd erachter te komen waarom, maar dat kunnen ze niet onder woorden brengen. Waarschijnlijk zijn de vriendschappen hier nogal wat oppervlakkig. Mensen kunnen namelijk zomaar vertrekken naar een ander oord. De meiden zijn dan thuis ook druk met het in elkaar knutselen van allerlei werkjes voor Han, Eduard, Matthijs Scheurwater en Anna. Als dat zo doorgaat, nemen we voor het eerst een volle koffer mee naar Nederland!
Willem heeft al veel aanloop gehad vanuit Amsterdam op de fabriek. Hij is druk met het uitvoeren van nieuwe plannen en verbeteringen.
En dan hebben we onze Hanne! Ze groeit, ze lacht, ze laat Cecilia lopen (een kik en Cecilia staat paraat!) en heeft het reuze naar haar zin!!!
En natuurlijk houden we het nieuws goed in de gaten, want de verkiezingen zijn in aantocht (waarchijnlijk 15 april). De afgelopen jaren zijn er geen vervelende dingen voorgevallen, maar het blijft Afrika, dus niets is zeker!! Te meer omdat opa en oma van der Vliet en Roelanda net daarna naar ons hopen te komen. Ellen maakt zich nogal ongerust, want oma zal het hier wel heel warm krijgen! En oma kan niet zwemmen, denkt ze, dus hoe moet dat nou? Voor opa geen probleem, die durft alles!! We hebben al wel wat plannetjes gemaakt. Zo hebben we hier in de buurt een leuk reservaat bezocht, waar ontzettend veel apen te zien waren, de moeite waard dus om aan bezoekers te laten zien.
O, en hoe het met mij is? (wat attent!?) Goed hoor, ik werk, ik ga naar het strand, ik heb een schoonmaakster/ kokkin/ oppas, ach, ik klaag niet....

Groetjes,
Willem, Jeannette, Anke, Ellen, Hanne

  • 28 Januari 2011 - 15:55

    Scherpenzeel:

    hallo,
    goed bezig, ga zo door!
    fijn dat alles goed gaat en binnenkort krijg je een uitgebreidde mail van ons.

    groetjes van ons allemaal: w,p,l,e,j.m,w, en j

  • 01 Februari 2011 - 18:11

    Joelle:

    hoi anke en ellen en hanne,
    hoe gaat het? vind je het wel leuk in nigeria? ik hoop dat het leuk is. zal ik in de koffer kruipen bij opa dan kom ik stiekem mee!. van joelle en dikke vliete kus van opa want die nu naast tante herma

  • 01 Februari 2011 - 19:49

    Luuc:

    Hoi Anke,

    iedere keer als we langs jullie huis rijden vraag ik aan mama is Anke er al weer??? Ik mis je wel heel erg en kan niet wachten dat je weer terug komt!!!

    Dikke knuffel van Luuc

  • 01 Februari 2011 - 20:07

    De Blijtjes:

    Hoi Anke en Ellen,
    Wat leuk om weer wat van jullie te horen!
    Ik (rey) kom misschien wel binnenkort met ome Frans mee, lijkt me leuk om jullie daar eens te zien.

    dikke knuf van ons allemaal

  • 02 Februari 2011 - 16:42

    Opa:

    wees niet bang Ellen want ik ben oma aan het zwemmen leren ze kan al drijven in de badkuip.
    anders kan ze jouw zwembandjes wel lenen.
    Opa

  • 02 Februari 2011 - 20:36

    Anna:

    Hoi Ellen,

    Hoe gaat het met jou?
    Ik mis je heel erg op school want we speelden zo vaak samen!
    Ik hoop dat je gauw weer terug komt.

    Groetjes van Anna

  • 07 Februari 2011 - 18:05

    Thomas Van De Craats:

    Lieve Ellen,

    Hoe gaat het met jou? Ik heb jou foto's bekeken op de laptop. Het is zeker wel heeeeel warm in Nigeria! Zit je daar ook op zwemles? Heb je daar eten? Hebben ze daar ook aardappels? En ook een telefoon?
    En heb je in de speedboot gevaren? En kom je nog een keer bij ons in de klas? Wij hebben in de klas iets moois voor je gemaakt! De juf zegt dat je dat al hebt gekregen. Klopt dat? Groetjes van Thomas van de Craats

  • 24 Februari 2011 - 16:32

    Matthijs Scheurwater:

    Lieve Ellen,

    Wij hebben vakantie. Ik heb net mooie foto's van jou gezien. Ik mis jou wel hoor. Mijn papa gaat zaterdag ook weer naar de boot. Dan ga ik samen met mama en Jonathan papa uitzwaaien bij het vliegtuigveld. Als je weer in Nederland bent wil ik met je spelen. Weet je, ik word grote broer. Mijn mama heeft een baby in de buik. Ik weet niet of het een jongetje of een meisje is. Ik moet nog heel lang wachten. Eerst ga ik naar groep 2 bij juf Cromwijk(?). Gisteren ben ik nog in de wild waterbaan geweest en toen ben ik ook naar het zwembad geweest. Nu ga ik bij oma eten.
    Veel liefs en een dikke knuffel van Matthijs

  • 01 Maart 2011 - 16:30

    Heey Ellen:

    hoi,
    hoe is het met jou.
    bij mij gaat het goed.
    ik mis je wel in de klas.
    heb je het daar een beetje leuk in nigeria.
    ga je naar een leuke school??
    nou ik ga maar weer!
    kusjes van marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nigeria, Abuja

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2012

Tja, als we dit van te voren hadden geweten...

26 Oktober 2011

op het punt van....

10 Mei 2011

Leuk en minder leuk

05 April 2011

de verkiezingen

28 Januari 2011

een rustige maand
Willem & Jeannette

Actief sinds 24 Feb. 2008
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 59436

Voorgaande reizen:

28 Februari 2008 - 28 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: