Tja, als we dit van te voren hadden geweten... - Reisverslag uit Abuja, Nigeria van Willem & Jeannette Vliet - WaarBenJij.nu Tja, als we dit van te voren hadden geweten... - Reisverslag uit Abuja, Nigeria van Willem & Jeannette Vliet - WaarBenJij.nu

Tja, als we dit van te voren hadden geweten...

Door: Willem en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Willem & Jeannette

13 Januari 2012 | Nigeria, Abuja

Hallo!
Net aangekomen in Nigeria en daar zitten we dan...! We nemen aan dat iedereen op de hoogte is van de huidige situatie hier in het land. Het is rondom ons heen ontzettend stil. Geen auto of okada (=bromfiets) op de weg; geen winkel, bedrijf of bank is open; geen getoeter of gefoeter; geen luchtverkeer... Helemaal niets! Ook bij de cacao fabriek hebben ze de boel moeten stil leggen. Ze hebben wel geprobeerd stiekem door te produceren, maar de vakbond stond maandag op de stoep en als ze woensdag nog zouden draaien, zouden ze de boel zelf op het slot doen. Willem is met een monteur wel aan het sleutelen gegaan (generator); ze beginnen 's ochtends om 6 uur en verlaten de fabriek niet voor zeven uur 's avonds. Dit om eventuele barricades te omzeilen.
Het is niet zo dat we niet de straat op mogen, maar de kans dat je in een demonstratie terecht komt is te groot en dan is het natuurlijk erg onveilig. Gevolg is dus dat wij al de hele week op onze compound zitten. Veilig is dat wel, maar ook wel ontzettend saai! De meisjes vermaken zich nog prima, dat is tot nu toe nog geen probleem.
Morgen en zondag wordt er een 'pauze' ingelast. De winkels zijn dan open, dus het zal wel erg druk worden. Als de benzine prijs niet verlaagd wordt (morgen wordt daarover gediscussieerd), gaat de staking maandag weer verder. Het ziet er over het algemeen niet echt gunstig uit. Het enige wat we kunnen is hopen en bidden dat we veilig mogen blijven.
Ik hoop de volgende keer met een wat positiever bericht te komen...

Een lieve groet,
Willem, Jeannette en de meisjes

• 14 Januari 2012 - 10:18

Familie Van Uffelen:

Dag familie Van Vliet,

Wat ongemakkelijk voor jullie! Echt niet leuk! We hebben er van genoten dat Anke bij ons is geweest en dat mama zelfs even tijd had voor koffie: heel gezellig! Hier is alles weer opgestart: school en werk. Hopelijk kunnen jullie ook weer snel de gewone draad oppakken! Veel liefs van ons!

• 17 Januari 2012 - 14:59

Fam. Van Wolfswinkel:

Beste Fam. van der Vliet, volgens het RD zou de benzineprijs inmiddels weer verlaagd zijn, en heeft het normale leven misschien weer een aanvang genomen. Gelukkig is het over het algemeen wel veilig voor jullie gezin, en dat is belangrijker dan saai, al is dat niet altijd fijn. Ook fijn dat jullie goed zijn overgekomen. We hopen dat er verder geen nieuwe spanningen zullen ontstaan in het land. Met de hartelijke groeten en alle goeds en bovenal het ene nodige toegewenst.

• 29 Januari 2013 - 16:06

Wendy:

leuk he al die kaarten

• 13 Augustus 2013 - 07:37

J Van Der Vliet:

WEL AAN DE LATE KANT MAAR WE HOPEN DAT DE PRIJS OMLAAGGAAT van de benzine. dan kom voor het zelfde geld wel een stuk verder.