op het punt van.... - Reisverslag uit Abuja, Nigeria van Willem & Jeannette Vliet - WaarBenJij.nu op het punt van.... - Reisverslag uit Abuja, Nigeria van Willem & Jeannette Vliet - WaarBenJij.nu

op het punt van....

Door: Willem en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Willem & Jeannette

26 Oktober 2011 | Nigeria, Abuja

Hallo!!!

Er is weer genoeg reden om even m'n hart te luchten. We hebben weer een enerverende tijd achter de rug hoor! Laat ik met wat leuks beginnen: we zijn naar Benin geweest voor een paar dagen. Benin zelf is niet heel anders dan Nigeria, maar er wonen veel minder mensen, dus is daar minder rommel, minder drukte en minder chaos. We zijn naar een prachtige lodge geweest aan zee met zwembaden en goed eten.
Dat hadden we ook wel even nodig na een periode van zorgen op de fabriek met de generator e.d., 3 dagen zonder water in Lagos en heel veel gedoe (én geld natuurlijk) om de juiste papieren voor Benin te krijgen! De reis er naartoe duurde zo'n 4 uur langer dan gepland i.v.m. files en een nog grotere chaos dan je je kunt voorstellen bij de douane!!! Ongelofelijk!

Deze week zou weer een gewone week worden van school en werk. "Zou", want afgelopen maandag om 4 uur 's middags vertelde Anthony (mijn chauffeur) dat hij de volgende dag om 7 uur bij een andere werkgever zou gaan werken. Ik denk dat m'n ogen er bijna uitrolden!!! Nog nooit heb ik enig probleem met hem gehad en dan zomaar ineens...! Het went nooit, echt niet. Ik heb gisteren dus zelf de kinderen naar school gebracht en nu is hier tijdelijk de chauffeur van Willem voor mij.

Theo heeft ook iets van die chaos meegekregen en vindt het onbegrijpelijk dat zoiets bestaat! Tja, dat verbaast ons ook...

Persoonlijk gaat het goed met ons; Anke en Ellen hebben het goed naar hun zin op school en doen goed mee. Hanne loopt en lacht en eet... Gelukkig maar; zij peppen ons op en laten ons genieten, want soms sta je letterlijk op het punt van...

Een lieve groet,
Willem, Jeannette, Anke, Ellen en Hanne

  • 26 Oktober 2011 - 14:24

    Rianneke:

    Dag lieverdjes,

    Ow, wat weer een doffe ellende met die zwarte mensen, waarom vind ik ze toch zo leuk???
    Fijn dat jullie hebben kunnen genieten in Benin.

    Dikke kus

  • 28 Oktober 2011 - 06:23

    (Ome) Teun Biemond:

    Lieve menesen in Nigeria,

    Toen ik jullie reisverslag binnenkreeg dacht ik, ik moet z.s.m reageren. Je zult er maar zitten met diverse ontberingen, zoals je chauffeur loopt weg en dat in zo'n land. Ik kan me er een weinig bij voorstellen. Gaotische omstandigeheden, iets wat lijkt op een bezocht Aziatisch land. Willem- Jeannette en meiden jullie krijgen nog wel wat voor de kiezen zo regelmatig. Daarom is het misschien wel fijn dat er mensen ook een keer vanuit hier reageren (Ned). Hier gaat ook belangena alles niet op rolletjes. Zowel op de Veluwe als in Zeeland niet. DAT is jullie ook niet onbekend.
    Gisterenavond wilde tante Corrie haar werk in de avondroute gaan doen(zorg). Binnen 5 minuten na vertrek moest zij verzorgd worden. Op het aller onverwachts knalde ze op een andere weggebruiker(ook een pers. auto). Duizende euro's schade. Maar zij mag er nog zijn samen met de tegenpartij. Ze had wat rugklachten, maar het valt gelukkig met haar mee. Zo zie je maar, één moment van onoplettendheid en je hebt zulke dingen. De Heere zij dank, hij heeft willen sparen. Even een stukje uit het oerhollandse, hopelijk blijft het goed gaan met jullie. Houdt er de moed maar in zei mijn opa vroeger van Flakkee. Ik wens jullie veel sterkte wijsheid en opzien naar de Allerhoogste. Laat steeds het Woord, ook daar maar spreken dat is mijn wens en bede. Hartelijke groet aan de kleine meisjes en jullie ook hartelijk gegroet, Ome Teun en fam.

  • 28 Oktober 2011 - 06:25

    Ome Teun:

    Klein tikfoutje in de aanhef, het viel me te laat op. Groetjes.

  • 17 November 2011 - 19:01

    Han Van Uffelen:

    Lieve Anke, wat leuk om weer wat over jou te lezen. Met mij gaat het goed, ik leer schrijven en lezen. Kun jij dat al? Ik maak een suprise voor Tom, het is een verrassing. Vieren jullie ook sinterklaas? Een dikke knuffel van Han van Uffelen en groetjes van ons thuis voor je familie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nigeria, Abuja

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2012

Tja, als we dit van te voren hadden geweten...

26 Oktober 2011

op het punt van....

10 Mei 2011

Leuk en minder leuk

05 April 2011

de verkiezingen

28 Januari 2011

een rustige maand
Willem & Jeannette

Actief sinds 24 Feb. 2008
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 59440

Voorgaande reizen:

28 Februari 2008 - 28 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: