ONZE CONTAINER IS ER!!!!!!! - Reisverslag uit Abuja, Nigeria van Willem & Jeannette Vliet - WaarBenJij.nu ONZE CONTAINER IS ER!!!!!!! - Reisverslag uit Abuja, Nigeria van Willem & Jeannette Vliet - WaarBenJij.nu

ONZE CONTAINER IS ER!!!!!!!

Door: Willem en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Willem & Jeannette

17 Mei 2008 | Nigeria, Abuja

Een heerlijke week was dit in principe.
Onze eigen container is aangekomen en dat valt eigenlijk niks tegen, 2 maanden na verscheping. Woensdag morgen aan gekomen en direct beginnen met lossen en ik zelf ben direct begonnen met het monteren, en daar was ik zaterdagavond mee klaar, include het ophangen van schilderijen etc. Nu kun wel zeggen dat we gesetteld zijn. De meiden hebben nu volop speelgoed alleen beseffen ze dat nog niet helemaal lijkt het wel, maar verder vinden ze het nog steeds geweldig hier en over Nederland hoeven we echt niet te beginnen.
Volgende week komen er weer nederlanders deze kant op en dan gaan we beginnen met het nalopen van alle elektrische aansluitingen en daarna testen van motoren. Nu zijn we met zo'n 10 man volop aan het schilderen. Ook zijn er personeel advertenties in de krant gezet en daar moeten we dan uiteindelijk 35 mensen aan overhouden.Dit is alleen voor het draaien van de fabriek en daar omheen komt er nog personeel: terreinknechten, mensen voor het lossen en laden, bonen mengen en afwegen. Alles bij elkaar zo'n 75 mensen.
Tot zover, groeten Willem Jeannette Anke en Ellen

• 17 Mei 2008 - 20:48

T. Biemond:

Beste fam. in het Nigeriaanse,

Van harte gefeliciteerd met de komst van de container. Is alles nog aanwezig wat er ingestopt was, of is het zachtjes aan opgedroogd?
    Ik wens jullie het allerbeste toe in velerlei opzicht.

Hartelijke groeten,

Fam. T. Biemond

P.S.

De ontploffing van de pijpleiding las ik, is dat ver verwijderd van jullie?

• 17 Mei 2008 - 21:09

Willem:

Iedereen bedankt voor de reacties op dit dagboek, waarderen wij enorm!!
    Niks gehoord van een ontplofte pijpleiding, zal wel rond Port Harcourt wezen.

P.s Ik heb mijn rijbewijs gehaald, kosten NGN 7000.-
    Heb ik in onze area geen driver meer nodig!

gr WIllem

• 17 Mei 2008 - 22:08

Frans En Anja:

Hai zussie en zwager + kids

Wat een gezellig huisje krijgen jullie nu. Geniet er van.
    De meisjes zullen vast wel blij worden van al dat speelgoed.
    Groetjes vanaf de pakhuisweg

• 18 Mei 2008 - 13:48

C'borg City:

Hé, wat gaaf dat de spullen er zijn! Ziet er goed uit.

Hier gaat alles verders prima. Ons tijdelijke stulpje is inmiddels gesausd (maar ja, met 1 slaapkamer, woonkamer, keuken, douche ben je natuurlijk zo klaar) en verder moeten we schoonmaken en hier alle meuk inpakken. Vanaf 21 juni gaan we daar wonen en per 1 juli is het niet meer de bedoeling dat we hier onze voetjes op tafel leggen ;).

Ow ja, zeg ff tegen Sjen dat ik aankomende week niet op de msn te vinden ben, omdat we op Texel zitten, maar dat zodra ik terug ben er weer eens even uitgebreid voor ga zitten, want het is echt geklaagd!!!!

Dikke kus voor jullie allemaal en succes met het werven van je personeel.

kussie

• 21 Mei 2008 - 21:08

Kees En Mira:

Eindelijk eindelijk we waren jullie site kwijt!!
    Kees zou het steeds op z'n werk vragen maar ja dat weet je met mannen die vergeten (bijna) alles(HAHA)

We lezen net dat jullie weer je eigen vertrouwde spulletjes om je heen hebt fijn is dat!!

Wat een leuke mooie en bijzondere foto's!

Alle goeds en groetjes Kees en Mira!!

• 24 Mei 2008 - 21:09

Mees En Janita:

lieve familie,
    wat knus, lekker genieten van jullie nieuwe spulletjes.....hopelijk voel je je nog een beetje hollands daar in de rimboe....foto's zijn enorm leuk . Wat wordt Ellen een groot meisje! Zijn ze de fam in de klomp al vergeten? Al drie maanden sofaraway.....da's echt lang
    mees is inmiddels weer thuis uit oekraine
    , heeft veel indrukken opgedaan , ziekenhuizen en scholen en kindertehuisen aan de binnenkant gezien
    poe ...da's heftig. qua industrie lopen ze 30 jaar achter zoiets als nigeria?
    toch tevredenheid alom...kunnen we nog van leren.....lau en san hebben heftig de bof...verder alles wel.....tijd voor een lange mail ......groetjes mees en janita...bedankt voor je krabbel ......

• 26 Mei 2008 - 11:32

Jannet Van Henk:

Je hebt wel smaak hoor!
    Leuk voor jullie je eigen meubeltjes.
    Het was erg leuk vrijdag,
    maar ik heb je wel gemist.
    Kus van Jannet en de mannen.

• 27 Mei 2008 - 15:11

Herma :

leuk huisje hoor zo! en willem je wordt al een echte nigeriaan zie ik. je stond erbij en keek erna. maar veel plezier met de nieuwe spullen.liefs uit ede

• 30 Mei 2008 - 12:28

Bergjes Wekerom:

hoi willem en jeanette en kids,
    wat een verhalen zeg! jullie maken heel wat mee. naast de erg leuke toch ook wel spannende.
    pas goed op elkaar. als blanke blijf je toch een buitenbeentje.
    he, nog een nieuwtje: willeke en gerrit gaan 14 november trouwen. als alles goed gaat tenminste. al die voorbereidingen zijn leuk en af en toe zwaar frustrerend voor zowel het a.s echtpaar als voor de ouders!!
    als je wilt komen kun je tenminste op tijd boeken, ha, ha!! jullie zijn welkom natuurlijk.
    het is schoolmarkt vandaag en daar gaan we nu ons lieve geldje verbrassen. veel groeten van hier en tot schrijfs.
    gerard en rika en kids vdberg

• 26 Juni 2008 - 14:08

Theo En Hanneke:

Ha Willem en Jeanette,

We hebben jullie site ook ontdekt! Leuk om al jullie verhalen en belevenissen te lezen! We worden bijna jaloers! Dan is ons leventje hier bijna saai bij. Fijn dat jullie de spullen binnen hebben! Ziet er allemaal leuk uit. En een zwembad nota bene! Tja, maar als dat af en toe moet dienen als voorraad waterbassin....;-)
    Fijn dat de meiden naar een school kunnen. Daan weet het nog precies als we ernaar vragen: Anke is naar de zwarte kindertjes toe met het vliegtuig! Daan heeft zaterdag een peuterfeest van Duimelotje, erg leuk met ponyrijden, cake versieren enz. Verder is er op Duimelotje niet veel veranderd. Heb je juf Rianne nog meegemaakt? Die gaat bijna trouwen en dan mogen de kids met bogen bij Kernhem staan, helemaal feest natuurlijk.
    Met ons gaat alles prima. We verwachten in oktober als alles goed gaat een derde kindje, dus dat zal vast wel druk worden!
    He, veel succes met alles wat jullie te doen hebben en geniet (ondanks de strubbelingen soms) van
    Nigeria!

God bless you!