raining season has started! - Reisverslag uit Abuja, Nigeria van Willem & Jeannette Vliet - WaarBenJij.nu raining season has started! - Reisverslag uit Abuja, Nigeria van Willem & Jeannette Vliet - WaarBenJij.nu

raining season has started!

Door: Willem en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Willem & Jeannette

08 Juli 2008 | Nigeria, Abuja

Afgelopen week zijn we tot het besluit gekomen om hier onze eigen groentetuin te creëren. Daarvoor moesten we wel het een en ander voor opruimen en dan kom je altijd wel weer wat 'nieuwe' creaties van de natuur tegen... zo nu dus, naast de vele torren en kakkerlakken, ook de slang! Het dier was zo'n meter lang en greep gelijk naar de gehandschoeide hand van de tuinman. Volgens Margaret moet mama slang hier ook nog zitten, maar dat is zeer onwaarschijnlijk, omdat wij in een nogal droog gebied voor de slangen zitten. Afgelopen dinsdag heb ik weer een eekhoorn hier op het terrein gezien. Hij hing op z'n kop aan de hand van de security. Ze zijn net zo mooi als die in Nederland, maar hier hebben ze een zwarte vacht. Een verdrietig detail is dat de mensen er hier dol op zijn; ze zijn hier dus voor de consumptie! En donderdag had de tuinman er ook een gevangen (ik heb het beestje nog kunnen filmen voordat ie de pan inging...) en je had het gezicht van de tuinman moeten zien: zo blij dat hij was met z'n heldhaftige vangst. Ik smeekte hem nog om het beestje de vrijheid te geven, maar hij lachte alleen maar en ging zijn prooi aan zijn collega's showen! Sinds zondag is het hier gaan regenen en het is daarna nog niet droog geweest. Dus we mogen er nu wel van uit gaan dat het regenseizoen is begonnen. Gelukkig maar, want de mensen hier raakten toch een beetje van slag dat het zo lang op zich liet wachten. Ons heb je niet horen klagen hoor. Gisteren ging Margaret wat boodschappen doen hier in het dorp en doordat het hier nu allemaal zo onzettend nat en glad is, heeft ze op de markt een enorme smak gemaakt. nu loopt ze zo ongeveer haaks door de keuken. En natuurlijk kwamen al die wonderlijke middelen tegen kneuzingen op tafel: rubb (dampo voor ons), dat kun je werkelijk overal voor gebruiken, pillen, kokend water tegen de zwelling???, en allerlei doeken. Maar goed, ze kan voor de Europeanen die deze week hier komen/ zijn, nog wel een lekkere maaltijd op tafel krijgen... We hopen deze week de fabriek te starten, vandaar dat er weer een groep Europeanen hier zijn/ komen. Gisteren hebben ze de diesel gebracht bij de fabriek en aangezien het nogal fris was (voor deze begrippen dan) stonden de chauffeurs van de tankwagens zichzelf lekker vol te tanken met de lokale gin!!! Ze hadden geen idee dat dat niet mocht, omdat er geen verbodsbord op het terrein te vinden was!!! Weer iets om alert op te zijn. En verder, ach verder is er weinig veranderd: tijdens de rit naar Lagos ben ik drie keer aangehouden door de politie met die enorme geweren en als de papieren in orde blijken te zijn en er geen rare dingen in de koelboxen zitten, dan gaan ze bij het autoraampje van de blanke vrouw wat intimiderend staan kijken en wat simpele vragen stellen (where are you from? do you like it here? what is your husband's profession? what is the name of that factory?) Óf ze gaan heel populair lopen doen (oyibo, oyibo, dat betekent blanke vrouw, blanke vrouw). Heel leuk allemaal, maar ik wilde gewoon naar huis naar mijn kindjes (Lisa en Anna, nog steeds) en verder geen gezanik!! O ja, mijn haar is op dit moment nog erg lang, maar ik denk dat het vanaf vandaag weer gewoon wordt, want het begint te kriebelen en mijn vriendinnetje herkende me niet meer op de msn, dus ik moet maar gauw weer de oude worden.
Groetjes,
Willem, Anke, Ellen en Jeannette

  • 08 Juli 2008 - 20:22

    Ome Teun Biemond:

    Beste familie,

    Na dit berichtje ontvangen te hebben probeer ik z.s.m. wat tijd vrij te maken om jullie wat uitvoeriger over hier te informeren en bij te e-mailen.

    Goodby from the far Oosterland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nigeria, Abuja

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2012

Tja, als we dit van te voren hadden geweten...

26 Oktober 2011

op het punt van....

10 Mei 2011

Leuk en minder leuk

05 April 2011

de verkiezingen

28 Januari 2011

een rustige maand
Willem & Jeannette

Actief sinds 24 Feb. 2008
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 59446

Voorgaande reizen:

28 Februari 2008 - 28 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: