Een ander Nigeria - Reisverslag uit Abuja, Nigeria van Willem & Jeannette Vliet - WaarBenJij.nu Een ander Nigeria - Reisverslag uit Abuja, Nigeria van Willem & Jeannette Vliet - WaarBenJij.nu

Een ander Nigeria

Door: Willem en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Willem & Jeannette

28 Februari 2009 | Nigeria, Abuja

Hallo allemaal,
Ben van de week op bezoek geweest in het oosten van Nigeria daar waar de cacao vandaan komt.
Het is ruim een uur vliegen vanaf Lagos naar de plaats Calabar en vandaar is het 3 uur rijden naar Ikom waar wij onze inkoop organisatie en warehouses hebben.
Ik ging samen met Rajeev die daar een controle moest uitvoeren en zo hebben we samen 4 dagen opgetrokken.
Het is eerste wat me opviel is dat Nigeria dus ook mooi en schoon kan zijn. Met name in Calabar was het 'netjes'en het verschil met Lagos is enorm.
Toen we in cacao gebied aankwamen ben ik samen met een farmer in de pick up wezen kijken op de plantages.
Het is echt een gigantisch groot gebied met alleen maar cacao, bananen en palmen (palmolie).
Die bananen bonen planten ze voor bescherming tegen zonlicht voor de jonge cacaobonen en wanneer deze volwassen zijn kappen ze de bananenbomen.
Ook heb ik nog een uitstapje gemaakt naar de grens van Cameroon waar een mooie waterval is, zie de foto's hoe mooi het toch kan zijn. Ik weet nu in ieder geval precies waar de cacao vandaan komt en hoe het allemaal in z'n werk gaat.
gr Willem

• 28 Februari 2009 - 21:26

Bergjes Wekerom:

nog effe gauw een berichtje voor het zondag is.
    alles is goed hier, bij jullie ook zo te lezen.
    leuk willem dat je de oorsprong bent wezen bekijken. palmolie, is bar beste olie. moet je voor je kids gebruiken. net zoiets goeds is ook de kokosolie. de lente is hier al een beetje te voelen. hoe is het bij jullie?
    groetjes van hier,
    gerard rika en kids.

• 02 Maart 2009 - 04:39

Gert Ronald Hans:

wanneer mogen we mee

• 02 Maart 2009 - 11:53

Scherpenzelers:

prachtig die foto's en leuk om dat eens van de andere kant te bekijken.
    succes en groetjes van ons allen

• 05 Maart 2009 - 19:26

Eline:

heey oom en tante en lieve nichtjes...
    ik ga aanstaande zomervakantie ook naar Nigeria denk ik! en dan wil Lisette denk ik ook mee.
    maar ik hoor net dat me moeder niet betaald, dus ik moet eerst maar ff bij de vuilnisman gaan werke om wat te verdienen!
    nee geintje, maar het lijkt me daar wel vet leuk enzo.
    maar ik ga maar naar bed, want kwas beetje ziek...
    doei greetzzz...

• 07 April 2009 - 16:19