weer 'thuis' - Reisverslag uit Abuja, Nigeria van Willem & Jeannette Vliet - WaarBenJij.nu weer 'thuis' - Reisverslag uit Abuja, Nigeria van Willem & Jeannette Vliet - WaarBenJij.nu

weer 'thuis'

Door: Willem en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Willem & Jeannette

10 Juni 2009 | Nigeria, Abuja

Zo eindelijk weer een teken van leven vanuit Nigeria.
We zijn nu zo'n 3 weken terug, al lijkt het wel 3 maanden, en we hebben weer de gang te pakken. Jeannette en de meiden zijn door de weeks weer in Lagos en dat gaat heel goed. Anke begint de draai te krijgen op school wat voor Ellen al helemaal geen probleem was. Jeannette is nog druk op zoek naar een vast appartement maar daar begint schot in te komen, al hoewel de prijzen zwaar tegenvallen. In Nederland kun je voor die prijs huren voor 5 jaar. Het regenseizoen is begonnen dus alles groeit de pan uit. (zie foto's) We hebben bloemkool en andijvie gezaaid en het komt op, ook zonnebloemen komen op alleen de andere bloemen die we gezaaid hebben doen het nog niet. Dus als het goed is eten we over 2 maanden onze eigen bloemkool, als het niet gejat wordt. Wat dat betreft moet je nergens van opkijken mede doordat een van onze beste security mensen diesel probeerde te stelen, wij gaven hem elke week wat extra geld omdat hij zo z'n best deed en ook goed met de kinderen overweg kon en ze altijd hielp met schommelen etc. en nu doet hij dit. Maar goed hij is er nog steeds omdat we hem eigenlijk niet kwijt wilden, voor 5 liter diesel vergooien ze hun hele hebben en houden.
Ik ga dit verhaal gauw online zetten voordat het internet het weer begeeft.
Groeten

• 11 Juni 2009 - 09:03

Bergjes Wekerom:

fijn dat jullie goed aangeland zijn! hier is, wat het weer betreft, ook het regenseizoen nog aanwezig. dat zal vast nog verbeteren. alles hier ok. else-marie is geslaagd voor schoevers, directiesectretaresse en kan gaan solliciteren!
    veel plezier daar en allemaal de groeten. het was leuk om jullie weer eens gezien te hebben.
    groeten
    gerard en rika en kids van den berg

• 19 Juni 2009 - 17:36

Herma En Joelle:

he willem van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! 31 jaar!!!!
    ouwe. fijne verjaardag daar met al die vrienden van je. groeten uit holland

• 09 Juli 2009 - 07:10

Herma:

hoi familie,
    de vakantie gaat hier beginnen. joelle heeft vandaag haar laatste schooldag. ik heb onverwacht ook een beetje vakantie. in da=e passage zijn de ah aan het verbouwen en neu is er asbest vrij gekomen; dat betekend alles gesloten! we hebben al een beetje vakantiegevoel want het was hier vorige week zo warm. gaat alles goewd met jullie? liefs van ons