Och, och, och - Reisverslag uit Abuja, Nigeria van Willem & Jeannette Vliet - WaarBenJij.nu Och, och, och - Reisverslag uit Abuja, Nigeria van Willem & Jeannette Vliet - WaarBenJij.nu

Och, och, och

Door: Willem en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Willem & Jeannette

02 Oktober 2009 | Nigeria, Abuja

Daar zijn we weer!! Wat hebben we genoten van ons verblijf in Nederland!! Het kwam dan ook heel spontaan... Maar het terug zijn in Nigeria was niet minder onaangenaam; we werden echt met open armen ontvangen (of je daar nu altijd blij mee moet zijn...), maar ze hadden zich hier toch ook echt zorgen gemaakt om Willem. De avond van aankomst hebben we in ons appartement overnacht en dankzij Joy en de hulp van Nederlandse vrienden, zag het er heel netjes en schoon uit. Vorige week dinsdag zijn de meisjes weer voor het eerst naar school gegaan en ook dat bevalt weer heel goed. Joy en ik gingen verder met ons werk in het appartement (de puntjes op de i zetten). Maar er is toch weer wat vreemds gebeurd... Afgelopen vrijdag is Joy met de chauffeur naar huis gegaan en sindsdien zijn we haar kwijt!!! Ik heb haar zondagavond nog gesproken, en that's it!! Ze zou maandag in Ijebu aan het werk gaan, maar is niet op komen dagen, en we kunnen haar niet bereiken!! Vreeemd?? Jazeker, voor ons wel, maar het schijnt voor de gemiddelde Nigeriaan redelijk gewoon te zijn. En des te meer ik erover nadenk, des te woester ik word!!! Ze kan toch wel zeggen als er iets is??? We kennen elkaar nu al zo'n lange tijd!!! En als klap op de vuurpijl heb ik haar na onze terugkomst hier ook nog een leuke telefoon gegeven, zodat ik haar wat beter kon bereiken!!!! Grrrrrrrr!!!
Om af te sluiten met een heel leuk iets: ik ben begonnen met m'n werk op de peuterspeelzaal. Wat heerlijk, wat heerlijk!!! 't Was echt leuk!!
En hoe we het met een hulp/ oppas/ nanny in de toekomst gaan doen, weet ik nog niet. Aan de ene kant moet ik er niet aan denken om weer helemaal opnieuw te beginnen met zo'n iemand. Nogmaals: vertrouwen kun je hier dus echt niemand....
O, nog een dingetje: ik krijg steeds meer respect voor mijn man!! Ik heb namelijk gezien hoe een Nigeriaan een gordijn roede ophangt in ons appartement!! Met een hamer sla je een spijker gewoon in een prachtige witte strakke muur. Resultaat? Enorme stukken muur zijn kapot geslagen rondom de spijker!!! Prachtig toch? En ik wees deze timmerman (die deze naam echt niet waardig is te dragen) er nog op dat ie een boor moest gebruiken!! Yeah, yeah, zei hij, maar op het moment dat ik me omdraaide om naar school te gaan, heeft ie de hamer gepakt!!! Oooooh, soms zou ik wel eens..... Ach, laat maar, het heeft geen zin... En Willem maakt dit dagelijks mee!!! We zijn echt weer terug!!!

  • 02 Oktober 2009 - 19:32

    Friendinnetje:

    Aangeboden: lieve, betrouwbare, zorgzame, intelligente,hardwerkende,gezellige nanny. In bezit van 2 kinderen en rijbewijs, en ja, ook nog een man.
    Salaris: in overleg
    Woning: graag bij jullie in komen wonen.
    inclusief kost en een wijntje in het weekend!!!
    Interesse? Bel me........

  • 03 Oktober 2009 - 07:52

    Bas Willie En Kinder:

    hallo Hollandse Nigerianen.
    Fijn dat jullie zo goed ontvangen zijn, in jullie thuis. Maar zo te lezen is er bij jullie altijd wat bijzonders te beleven, wel jammer dat Joy weg is, ook voor de kinderen zeker, of is ze even aan het ''stappen''? Is Willem weer helemaal gezond? Wat leuk Jeannette dat je zo een leuke baan gevonden heb, echt iets voor jou!
    Het allerbeste verder, kusje voor de kinderen.
    Groeten van ons allemaal.

  • 13 Oktober 2009 - 12:02

    William:

    Hey allemaal.
    Das lang gelede zeg. Inmiddels weer ruim een jaar geleden dat ik bij jullie was. Ik hoorde het van Roel en Ger dat jullie onverwachts naar Nederland zijn gekomen. Hoe is het nu met Willem?
    Verder gebeurt er nog altijd van alles hoor ik wel. In de fabriek alles goed??

    Groeten aan de kids.

    William

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nigeria, Abuja

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2012

Tja, als we dit van te voren hadden geweten...

26 Oktober 2011

op het punt van....

10 Mei 2011

Leuk en minder leuk

05 April 2011

de verkiezingen

28 Januari 2011

een rustige maand
Willem & Jeannette

Actief sinds 24 Feb. 2008
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 59444

Voorgaande reizen:

28 Februari 2008 - 28 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: